Selecteer een pagina

Kosten bedrijfsverhuizing

Heeft u binnenkort een bedrijfsverhuizing in de planning staan en ziet u op tegen de hoeveelheid kostbare tijd die dit in beslag gaat nemen en alle stress die het oplevert? Geen zorgen, u kunt dit met een gerust hart overlaten aan een professioneel verhuisbedrijf. Op onze site kunt u alles lezen over de prijzen en mogelijkheden van een bedrijfsverhuizing.

 

Wat kost een bedrijfsverhuizing?

Het is aan te raden om uw bedrijfsverhuizing uit te besteden aan een professioneel verhuisbedrijf dat kwaliteit en service hoog in het vaandel heeft staan. Om hiervan verzekerd te zijn kunt u het beste kiezen voor een verhuisbedrijf met een keurmerk, bijvoorbeeld het keurmerk Professionele Project Verhuizers. Hierbij aangesloten verhuizers hebben naast veel ervaring met bedrijfsverhuizingen veelal ook een speciale opleiding hiervoor gevolgd. U kunt er dan dus zonder meer vanuit gaan dat uw bedrijfsverhuizing uiterst zorgvuldig en efficiënt wordt verzorgd. U zit er tenslotte niet bepaald op te wachten om na uw bedrijfsverhuizing allerlei documenten of goederen kwijt te zijn. Hieronder ziet u een voorbeeld van een prijsberekening voor het uitbesteden van uw bedrijfsverhuizing aan een gespecialiseerd verhuisbedrijf:

 

Bedrijfsverhuizing

Wat is er nodig?

– 100 werkplaatsen

– 10 verhuisdozen per persoon

– Vergaderruimte

– Keuken

– 3 grote verhuiswagens

– 2 verhuisliften

– 8 professionele verhuizers

– 2 werkdagen

Totale oppervlakte: 600 m3

Totale kostprijs: circa €11.800,-

 

 

Voordelen van een Professionele Project Verhuizer

Om te mogen beschikken over het keurmerk Professionele Project Verhuizer moet het verhuisbedrijf aan een aantal eisen voldoen. Deze eisen hebben met name betrekking op het gebied van veiligheid, integriteit en kwaliteit van het bedrijf, maar ook voor zaken als vakmanschap en opleiding gelden strenge eisen. Zo moet bijvoorbeeld minstens 70% van de actieve verhuizers binnen het bedrijf een speciale opleiding hebben genoten. Hierdoor kunt u er dus vanuit gaan dat de verhuizers van een Professionele Project Verhuizer heel goed weten wat ze doen en de hoogste kwaliteit kunnen leveren. Wij zetten de voordelen van het inschakelen van een Professionele Project Verhuizer nog even voor u op een rijtje:

 

  • U ontvangt deskundig advies voorafgaand aan en tijdens de verhuizing en daarnaast krijgt u uiteraard een professionele begeleiding. 
  • Uw bedrijfsverhuizing wordt binnen een zo kort mogelijke tijd voor u uitgevoerd. 
  • Minimaal oponthoud van de bedrijfsactiviteiten, waardoor men tot veelal vlak voor de verhuizing kan doorwerken. 
  • Gecontroleerde en objectieve zekerheid van het keurmerk. 
  • De Algemene Voorwaarden van Professionele Project Verhuizer zijn gedurende de gehele bedrijfsverhuizing van kracht.

 

Belangrijke keuzes maken voor uw bedrijfsverhuizing

U heeft inmiddels een aardig beeld gekregen van wat de standaard kosten voor een bedrijfsverhuizing ongeveer zijn. Toch kunt u zelf ook nog aardig wat invloed uitoefenen op deze kosten. U moet hiervoor een aantal keuzes maken. Wij noemen u deze keuzes en lichten deze kort toe.

 

Keuze 1: Omvang van de bedrijfsinventaris

Het eerste waar u bij het bepalen van de kosten rekening mee moet houden is de grootte van uw bedrijfsinventaris. Hoe groter de inventaris, des te hoger de prijs zal zijn. Het is logisch dat het verhuizen van een bedrijfsinventaris van slechts 15 werkplekken minder kost dan een verhuizing van een bedrijfsinventaris die bestaat uit 50 werkplekken.

 

Keuze 2: Aantal verhuizers

Zeker voor een bedrijf is het van het grootste belang dat de verhuizing snel en efficiënt gebeurt. Elke dag waarop de bedrijfsprocessen stil moeten liggen is namelijk een dag waarop verlies wordt gedraaid. Dit is uiteraard niet de bedoeling en daarom moet dit oponthoud zo beperkt mogelijk worden gehouden. Dit is voor veel bedrijven dan ook reden om niet slechts één of twee verhuizers in te schakelen, maar te kiezen voor meerdere werkkrachten. Hierdoor liggen de kosten per uur weliswaar wat hoger, maar dit beperkt wel het verlies dat gedraaid wordt als de bedrijfsprocessen stil liggen. Een simpel rekensommetje leert meestal al snel dat de kosten voor het verlies bij een langdurige onderbreking van de bedrijfsprocessen vele malen hoger liggen dan de extra kosten voor het inhuren van meerdere verhuizers om de verhuizing sneller te kunnen laten verlopen.

De kosten voor extra verhuizers zijn gemiddeld genomen als volgt:

 

Soort extra werkkracht

Gemiddelde prijs per uur

Professionele verhuizer

Circa €35,-

Verhuiscoördinator (eventueel)

Circa €65,-

 

 

Keuze 3: Voorrijkosten

Het is niet misschien de eerste keuze waarvan u denkt dat deze u een behoorlijke kostenbesparing kan opleveren. De keuze voor een lokaal verhuisbedrijf blijkt in de praktijk echter meestal wel degelijk voordeliger uit te pakken. Dit komt door de voorrijkosten die elk verhuisbedrijf in rekening brengt voor verhuizingen op locaties vanaf 20 kilometer van hun eigen locatie. Deze voorrijkosten liggen gemiddeld tussen de €0,50 en €1,00 per kilometer. Dit lijkt niet zoveel, maar zeker als er meerdere malen heen en weer gereden moet worden tussen de verschillende locaties kan dit al snel oplopen tot enkele honderden euro’s die u meer moet betalen voor uw bedrijfsverhuizing. U kunt deze extra kosten vermijden door te kiezen voor een professioneel verhuisbedrijf bij u in de buurt.

 

Keuze 4: Wel of geen extra diensten afnemen

Soms is het noodzakelijk om gebruik te maken van meerdere services om uw bedrijfsverhuizing zo snel en efficiënt mogelijk te kunnen laten verlopen. U kunt dan bijvoorbeeld denken aan het demonteren van meubels en/of het uitruimen van archieven. Een aantal van deze mogelijkheden en kosten hebben wij even voor u in een handig overzicht gezet:

 

Extra verhuisservice

Gemiddelde prijs per uur

Leeghalen en verhuizen van archieven

Circa €35,-

(De) monteren van meubilair

Circa €35,-

Installatieservice

Circa €40,-

 

Bovenstaande services zijn slechts een aantal voorbeelden van mogelijkheden om uw bedrijfsverhuizing te vergemakkelijken. U zult hier lang niet altijd een beroep op hoeven doen, maar in sommige situaties kan zo’n extra dienst wel van meerwaarde zijn. Bovenal kunt u stellen dat hoe meer taken u uit handen geeft aan de professionele verhuizers, hoe minder omkijken u als bedrijfsleider zelf heeft naar de verhuizing. U bespaart uzelf hiermee een hoop kostbare tijd en bovendien kunt u er met een gerust hart vanuit gaan dat de verhuizing goed georganiseerd zal verlopen.

 

Tip: Direct de kosten van een verhuisbedrijf weten? Vul hier het formulier in en ontvang gratis en vrijblijvend tot wel 6 offertes van lokale verhuisbedrijven.