Selecteer een pagina

Tijdelijke adreswijziging


Soms is een verhuizing maar voor een bepaalde periode. Een tijdelijke overplaatsing naar een andere locatie binnen het bedrijf waar iemand werkt kan bijvoorbeeld reden zijn voor zo’n tijdelijke adreswijziging. Maar ook bijvoorbeeld een grote verbouwing kan ervoor zorgen dat u “gedwongen” tijdelijk elders moet wonen. Als de afstand tot uw oude woning groot is kan het ophalen van de post een behoorlijke opgave zijn. Hier heeft PostNL gelukkig een oplossing voor gevonden: de doorzendservice.

Tijdelijk laten doorzenden van uw post

Als u gebruik maakt van de doorstuurservice van PostNL wordt al uw post die nog is geadresseerd aan uw oude woning automatisch naar uw nieuwe (soms tijdelijke) adres doorgestuurd. Zo loopt u dus nooit belangrijke post mis, bijvoorbeeld doordat u iemand onverhoopt geen adreswijziging gestuurd had.

De doorstuurservice van PostNL staat bekend als zeer betrouwbaar. Ondanks dat raden wij u wel aan om iedereen zoveel mogelijk zelf op de hoogte te brengen van uw nieuwe adresgegevens. De service die PostNL aanbiedt is namelijk niet gratis.

 

 

Tijdelijke adreswijziging aanvragen


Ook in het geval van een tijdelijke adreswijziging zal u alle instanties op de hoogte moeten brengen. Uw telefoon en internet provider en het energiebedrijf zijn daar slechts twee voorbeelden van. Ook de gemeente moet op de hoogte zijn van uw tijdelijke adreswijziging. Als het gaat om een tijdelijke verhuizing van minder dan een maand hoeft u hier alleen een melding van te maken. Bij een adreswijziging langer dan een maand zal u meer documenten moeten invullen. De Belastingdienst krijgt uw tijdelijke adreswijziging in principe door van de gemeente. Maar om het zekere voor het onzekere te nemen raden wij u aan om de Belastingdienst toch ook zelf een adreswijziging te sturen. 

Om geen belangrijke post te hoeven missen kunt u ook bij een tijdelijke adreswijziging gebruik maken van de doorstuurservice van PostNL. Mocht u dan onverhoopt iemand of een instantie geen adreswijziging toegestuurd hebben, dan wordt deze post automatisch van uw oude adres naar uw nieuwe adres doorgezonden.

 

 

Geef een tijdelijke adreswijziging op tijd door


Geef uw tijdelijke adres in ieder geval zo vroeg mogelijk, bij voorkeur minstens één maand van tevoren, door aan de gemeente. Dit geeft de gemeente ruim de tijd om uw adreswijziging te kunnen verwerken in de administratie en bij eventuele vragen nog contact met u op te kunnen nemen.