Zakelijk verhuizen
Er komt nogal wat kijken bij een zakelijke verhuizing. U heeft veel te regelen en met veel zaken rekening te houden. Een goede planning van uw verhuizing is daarom erg belangrijk. Wij hebben hieronder de belangrijkste aandachtspunten voor u op een rijtje gezet.
Zakelijke doorzendservice
Om er zeker van te zijn dat u ook na de verhuizing van uw winkel of bedrijf alle belangrijke post blijft ontvangen is het aan te raden om de eerste periode na de verhuizing gebruik te maken van een zakelijke doorzendservice. Uw post wordt dan van het oude adres automatisch doorgestuurd naar het nieuwe adres, waardoor u dus nooit belangrijke post mis hoeft te lopen. Aan een zakelijke doorzendservice zijn meestal wel ( geringe) kosten verbonden.
Opzeggen van bestaande contracten
Net als bij uw privé woning zal u ook voor uw winkel of bedrijf in de loop der jaren ongemerkt aardig wat contracten zijn aangegaan. Denkt u dan bijvoorbeeld aan het contract met het energiebedrijf, maar ook aan uw telefoonabonnementen en al uw lopende bedrijfsverzekeringen. Met name voor de inboedelverzekering en opstalverzekering is het belangrijk dat u tijdig uw adreswijziging doorgeeft, zodat dit kan worden aangepast op uw polis. Overigens geldt voor vrijwel alle instanties waar u een contract bij heeft afgesloten dat er voorwaarden gelden voor de termijn waarbinnen u op kunt of moet zeggen. Lees daarom altijd eerst de voorwaarden van uw contract even goed door en neem eventueel contact op met de betreffende instantie als u er niet (helemaal) uitkomt.