Select Page

Kosten zakelijk verhuizen

Elk bedrijf wil graag groeien en een uitbreiding is over het algemeen altijd goed. Misschien is uw bedrijf de afgelopen jaren inmiddels wel zoveel gegroeid dat uw bedrijfsruimte eigenlijk te krap begint te worden. In dat geval is een verhuizing van uw bedrijf naar een ruimere locatie gewenst danwel noodzakelijk. Zo’n zakelijke verhuizing kost echter veel tijd en inspanning. Lang niet iedere bedrijfsleider zit op deze rompslomp te wachten. Om die reden kiezen veel bedrijfsleiders er daarom voor om de verhuizing van hun bedrijf uit te laten voeren door een professioneel verhuisbedrijf 

Wat kost een zakelijke verhuizing?

Bij het plannen en organiseren van een zakelijke verhuizing komt veel kijken. Het is een tijdrovend project wat bovendien vaak veel stress oplevert bij degene binnen het bedrijf die met deze taak belast is. Het kan daarom een goede keuze zijn om de verhuizing uit handen te geven aan een professioneel verhuisbedrijf. Hiervoor heeft u verschillende keuzemogelijkheden. U kunt kiezen uit verschillende verhuisbedrijven, waaronder bijvoorbeeld voor een verhuisbedrijf dat beschikt over het keurmerk “Professionele Project Verhuizers”. Een verhuisbedrijf dat in het bezit is van dit keurmerk heeft gegarandeerd de benodigde kennis en ervaring in huis om uw zakelijke verhuizing zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. 

Wat de kosten betreft dient u rekening te houden met een gemiddelde prijs van tussen de €20,- en €50,- per m3. In onderstaand schema hebben wij een prijsvoorbeeld van een zakelijke verhuizing wat gedetailleerder uitgewerkt. Zo krijgt u een idee van wat u ongeveer aan kosten kunt verwachten.

 

Soort zakelijke

verhuizing

Benodigd

– 10 verhuisdozen per persoon

– Vergaderruimte + eventuele keuken

– 3  grote verhuiswagens

– 2 verhuisliften

– 8 verhuizers

– 1 werkdag

Totale omvang: 300 m3

Totale kostprijs: Circa 6.000,-

 

Voordelen van een professioneel verhuisbedrijf

Zoals wij eerder al aangegeven hebben kunt u kiezen uit verschillende verhuisbedrijven. Wij raden aan om bij voorkeur gebruik te maken van de diensten van een professioneel verhuisbedrijf dat beschikt over een keurmerk. Zo dienen verhuizers die beschikken over het keurmerk “Professioneel Project Verhuizer” te voldoen aan bepaalde eisen op het vlak van integriteit, veiligheid, kwaliteit, vakmanschap en de constante ontwikkeling van dit vakmanschap. 

U kunt ook kiezen voor een verhuisbedrijf met het keurmerk “Erkende Verhuizers”. In dat geval bent u er in ieder geval van verzekerd dat minimaal 70 procent van de verhuizers beschikt over een erkend diploma. 

Kiezen voor een verhuisbedrijf dat beschikt over een keurmerk geeft u dus altijd de zekerheid dat u de verhuizing met een gerust hart aan de verhuizers over kunt laten!

Wij zetten alle voordelen van een erkend verhuisbedrijf nog even voor u op een rijtje:

  • Ieder soort zakelijke verhuizing is mogelijk
  • Best mogelijke deskundig advies en begeleiding van de verhuizing
  • Uitmuntende kwaliteit, vakmanschap en integriteit is gegarandeerd
  • Slechts een beperkte onderbreking van de bedrijfsprocessen noodzakelijk
  • De Algemene Voorwaarden voor bedrijfsverhuizingen zijn van kracht
  • De zekerheid van een officieel branchekeurmerk
  • Een zeer uitgebreid, aanvullend dienstenpakket

Keuzes die de kosten voor uw verhuizing beïnvloeden

Wist u dat u zelf nog een behoorlijke invloed kunt uitoefenen op de totaalprijs van uw verhuizing, simpelweg door het maken van de juiste keuzes? Wij hebben de keuzemogelijkheden die een grote rol spelen bij het bepalen van de kosten voor uw zakelijke verhuizing daarom voor u op een rijtje gezet en lichten deze kort toe:

Keuze 1: De omvang van uw bedrijfsinventaris

Het klinkt heel logisch en dat is het ook: Hoe groter de omvang van uw bedrijfsinventaris, hoe hoger de kosten. Zo zal de verhuizing van een bedrijf met 20 werkplekken aanzienlijk minder kosten dan de verhuizing van een bedrijf met wel 70 werkplekken. Bij laatstgenoemde verhuizing zijn vanzelfsprekend meer verhuiswagens en meer verhuizers nodig. Hierdoor lopen de kosten dus ook (aanzienlijk) op.

Keuze 2: Wel of geen extra verhuizers?

Zeker voor een bedrijfsverhuizing is het van groot belang dat de verhuizing zo vlot mogelijk verloopt, om zo de bedrijfsprocessen zo min mogelijk te verstoren. In de tijd dat het bedrijf stil ligt draait het namelijk verlies en dit verlies moet uiteraard zo veel mogelijk beperkt worden. 

Onterecht wordt overigens vaak aangenomen dat hoe sneller een verhuizing verloopt, hoe hoger de kosten zullen zijn. Het tegendeel is waar: Een grotere verhuisploeg kan de verhuizing veel sneller en efficiënter uitvoeren, waardoor u onderaan de streep uiteindelijk minder hoeft te betalen. Hieronder vindt u de prijzen van verschillende diensten:

Dienst

Gemiddelde uurprijs

Een professionele verhuizer

Circa €35,-

Verhuiscoördinator (optioneel)

Circa  €65,-

 

Keuze 3: Voorrijkosten

Zoals gezegd heeft u de keuze uit veel verschillende verhuisbedrijven. Naast dat u natuurlijk moet letten op zaken als kwaliteit, vakmanschap, integriteit en dergelijke is er nog een punt waar u aandacht aan moet schenken: de afstand van het verhuisbedrijf tot aan uw bedrijfslocatie. 

Wanneer u namelijk kiest voor een verhuisbedrijf dat verder weg gelegen is van uw bedrijfslocatie, krijgt u hoogstwaarschijnlijk te maken met een kilometervergoeding. Het bedrijf zal deze kilometervergoeding na afloop van de verhuizing bij u in rekening brengen. Deze kosten lijken in eerste instantie wellicht gering, maar in de praktijk blijken deze kosten vaak voor een nare, financiele verrassing te zorgen. Zeker wanneer een verhuisbedrijf wat verder weg gelegen is kunnen de kosten behoorlijk oplopen.

Wij raden dan ook aan om gebruik te maken van de diensten van een lokaal verhuisbedrijf. Een lokaal verhuisbedrijf brengt geen kilometervergoeding bij u in rekening. Zo houdt u de kosten voor uw verhuizing dus zo laag mogelijk.

Keuze 4: Extra diensten

De laatste keuze die u moet maken heeft betrekking op de extra diensten die een professioneel verhuisbedrijf u kan bieden. Denkt u daarbij aan diensten als archiveren, maar ook aan het (de)monteren van alle kantoormeubelen. Stuk voor stuk zijn dit klussen waar veel tijd en moeite in gaat zitten wanneer u dit zelf moet doen. Het levert u dan ook veel gemak op als u dit uitbesteedt aan het verhuisbedrijf. Uiteraard zijn er wel kosten verbonden aan deze en overige extra services. U zult zelf de afweging moeten maken of het voor u interessant is om van deze diensten gebruik te maken. Wij hebben de gemiddelde prijzen van een aantal veel voorkomende diensten voor u op een rijtje gezet:

 

Gemiddelde prijs per persoon per uur

Archiveren

Circa €35,-

Monteren en / of demonteren

Circa €35,-

Handyman service

Circa €40,-

 


Tip: Wilt u direct weten wat de exacte kosten van uw bedrijfsverhuizing zouden zijn? Dat kan! 

Vul dan hier het formulier in en ontvang gratis en vrijblijvend tot 6 offertes van verschillende lokale verhuisbedrijven.